kosmo-medyk.pl

kosmo-medyk- zdrowie, uroda, dieta

co jeść po treningu
Dieta

Co jeść po treningu, aby schudnąć i zregenerować ciało?

Osoby, które regularnie ćwiczą, aby schudnąć, powinny również spożywać odpowiednie pożywienie. W trakcie ćwiczeń tracimy naturalne minerały, więc należy uzupełnić ich poziom, aby zneutralizować zakwaszenie. Aby nasz organizm mógł zregenerować się i uzupełnić zapasy, warto mieć świadomość, co należy jeść po treningu.

Sport jest ważny, ale co jeść po treningu?

W związku z pandemią, musimy zrezygnować z regularnego chodzenia na siłownię. Jednak to nie powinno oznaczać zaprzestania aktywności fizycznej.
Wręcz przeciwnie – wskazane jest, aby ćwiczyć regularnie w domu, wypocić się i zrelaksować, zrobić coś dla siebie i naszego ciała.
Każdy, komu udaje się zachować rutynę i ćwiczyć regularnie w domu, może być z siebie dumny. Jednak aby osiągnąć oczekiwane wyniki i usunąć nadmiar tłuszczu z brzucha, należy również zadbać o odpowiednie pokarmy po treningu.

Nigdy nie głoduj po ćwiczeniach

Ponieważ kilogramy spadają tylko przy ujemnym bilansie energetycznym, aby schudnąć trzeba spalać więcej kalorii niż się spożywa. Oprócz tego warto skupić się nie tylko na spalaniu tłuszczu, ale także na budowaniu mięśni.
Żeby organizm mógł budować nowe mięśnie, potrzebuje składników odżywczych, zwłaszcza wysokowartościowych białek, np. z ryb, mięsa, jajek lub tofu.
Jeśli więc chcesz schudnąć, musisz jeść, nie głodować, zwłaszcza po ćwiczeniach. Ponieważ pokarmy bogate w białko nie tylko pomagają budować nowe włókna mięśniowe, ale także regenerują mięśnie.

Co jeść po treningu?

Cztery poniższe wskazówki zapewnią, że dostarczysz swojemu organizmowi dokładnie tego, czego potrzebuje w fazie potreningowej:

1. Pij wodę po treningu

Organizm traci dużo płynów poprzez pocenie się. Aby uniknąć odwodnienia, ważne jest, aby je uzupełniać.
Ciało jest wtedy nie tylko wydajniejsze, ale może też lepiej się regenerować. Woda odgrywa ważną rolę w wielu procesach metabolicznych. Zapewnia transport składników odżywczych tam, gdzie są potrzebne, a produkty przemiany materii są wypłukiwane z organizmu. Ponadto woda stymuluje metabolizm i ma zero kalorii.

2. Po wysiłku karm mięśnie białkiem

Ci, którzy ćwiczą regularnie, rozkładają swoje białka w mięśniach. Ile i ile zależy od rodzaju sportu i intensywności aktywności. Dlatego tym ważniejsze jest spożywanie białka w postaci kurczaka, łososia, jajek, tuńczyka czy greckiego jogurtu po wysiłku. Te pokarmy pozwalają naszemu ciału budować nową tkankę mięśniową i regenerować się po treningu. Należy spożywać około 0,14 do 0,23 grama białka na kilogram masy ciała.

3. Węglowodany

Węglowodany wpływają również pozytywnie na regenerację potreningową, gdyż uzupełniają zapasy glikogenu. Jednak zapotrzebowanie różni się w zależności od sportu.
Dobre jest połączenie węglowodanów i białek w stosunku 3: 1. Jeśli zjesz 120 gramów węglowodanów w postaci ryżu, batatów, makaronu, komosy ryżowej czy owsianki, to możesz też zjeść 40 gram białka.

4. Zdrowe tłuszcze

Wiele osób chcących schudnąć stara się unikać tłustych potraw. Nie trzeba jednak rezygnować ze zdrowych tłuszczów. Kwasy tłuszczowe omega-3 są zawarte w żywności, takiej jak tuńczyk, awokado, orzechy, a nawet masła orzechowe. Co prawda tłuszcz spowalnia wchłanianie pokarmu po wysiłku, ale nie zmienia żadnego z jego aktywnych składników. Dlatego niewielka ilość takich tłustych potraw nie jest zła i nie powinna być całkowicie pomijana.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *