kosmo-medyk.pl

kosmo-medyk- zdrowie, uroda, dieta

dieta przy insulinooporności
Lifestyle

Jaką dietę stosować przy insulinooporności?

W ostatnich latach coraz częściej występującym schorzeniem stała się insulinooporność. Jest to przypadłość, która charakteryzuje się szeregiem nieprzyjemnych objawów. Jednak podczas niej bardzo korzystna może się okazać właściwa dieta. Wiele osób zastanawia się, jaką dietę stosować przy insulinooporności. Warto się tego dowiedzieć oraz poznać najlepsze porady.

Eliminacja cukru

Z całą pewnością można stwierdzić, że dieta przy insulinooporności ma bardzo duże znaczenie. Przede wszystkim podczas występowania tego rodzaju przypadłości warto zrezygnować ze spożywania cukru, ponieważ ma on bardzo negatywny wpływ na sposób funkcjonowania organizmu człowieka. Oprócz tego powinno się również zrezygnować ze wszystkich produktów, które posiadają w swoim składzie cukier. Wśród nich można przede wszystkim wymienić soki, słodycze, cukierki, jogurty i desery mleczne, lody, pieczywo cukiernicze oraz wiele innych produktów.

Niski indeks glikemiczny

W przypadku występowania takiego schorzenia, jak insulinooporność warto również zwrócić uwagę na indeks glikemiczny spożywanych posiłków. Powinien być niski, ponieważ jedzenie takich produktów nie będzie podwyższało nadmiernie poziomu cukru we krwi, co ma bardzo duże znaczenie w przypadku takiego problemu zdrowotnego, jak insulinooporność. Warto zrezygnować przede wszystkim ze spożywania gotowych produktów, ponieważ mają one bardzo wysoki indeks glikemiczny. Najlepszym rozwiązaniem będzie postawienie na dietę naturalną, pełną świeżych warzyw.

Warzywa

Bardzo duże znaczenie w przypadku insulinooporności ma przede wszystkim odpowiednia dieta. Powinna być ona we właściwy sposób zbilansowana, aby znajdowały się w niej wszystkie niezbędne witaminy oraz minerały. Dlatego powinno się spożywać stosunkowo sporą ilość warzyw, które mają również niski indeks glikemiczny. Warto je łączyć z chudym mięsem, a także węglowodanami złożonymi.

Owoce

W przypadku zmagania się z takim problemem zdrowotnym, jak insulinooporność nie warto również rezygnować ze spożywania owoców. Owoce mają w swoim składzie cukier, jednak w określonych ilościach są to produkty korzystne dla zdrowia. Owoce mają w swoim składzie przede wszystkim stosunkowo sporą ilość błonnika pokarmowego, który zapewnia odpowiednie poczucie sytości. Oprócz tego zapobiega również skokom insuliny po posiłku. Dlatego jest istotne, aby znalazł się w codziennej diecie osoby, która zmaga się z tego rodzaju problemami zdrowotnymi. Najbardziej polecane są owoce, które mają stosunkowo małą ilość cukru. Wśród nich można wymienić jabłka.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *